Retourbeleid
Retourneren
Het kan voorkomen dat je een product wilt retourneren. Dit kan bij ons binnen 14 dagen nadat u de bestelling heeft ontvangen.
Let op: De retourkosten zijn wel voor eigen rekening, deze worden niet door ons vergoed. Je hebt 14 dagen om het retour te melden en vanaf het moment van melden 14 dagen om de bestelling te retourneren
Heb je tijdens een actie een gratis product van ons ontvangen en wil je de bestelling retour sturen, vergeet dan niet om de gehele bestelling retour te sturen, inclusief het gratis ontvangen product.
Indien het gratis product niet retour gezonden is, zullen alsnog deze kosten in rekening worden gebracht.
Kan ik mijn product ruilen?
Ruilen is helaas niet mogelijk. Het is wel mogelijk een nieuwe bestelling te plaatsen en de (verkeerde) bestelling te retourneren, mits de verpakking ongeopend is en het product zich in de originele staat bevind.
Hoe meld ik mijn retourzending aan?
Volg de onderstaande stappen via het contactformulier aan het einde van de pagina om de retourprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Wanneer kan ik mijn product wel of niet retourneren?
Na de retourmelding heeft u 14 dagen de tijd om uw product(en) te retourneren. Wij kunnen in de volgende gevallen het aankoopbedrag niet of niet volledig crediteren:
Bij artikelen die:
– Langer dan 14 dagen geleden ontvangen zijn.
– Uit de verpakking zijn gehaald.
– Gebruikt, gewassen, beschadigd of incompleet zijn.
– Waarvan verpakking ontbreekt.
- Niet in de originele staat is geretourneerd
Dekbedovertrekken en hoeslakens zijn zo transparant mogelijk verpakt om de consument in staat te stellen het dekbedovertrek en hoeslaken goed te kunnen beoordelen in de verpakking. Dekbedovertrekken en hoeslakens mogen dan ook niet uit de verpakking worden gehaald. De verpakking mag worden geopend zodat de consument aan de bovenzijde van de verpakking kan voelen hoe het materiaal van het beddengoed aanvoelt, het beddengoed kan hierbij gewoon in de verpakking blijven.
Ontvangen wij een item retour die niet aan de retourvoorwaarden voldoet, dan wordt de retourzendingen niet of niet volledig geaccepteerd. Dit houdt in dat de retourzendingen verwerkt wordt maar er 50% van het bedrag wordt ingehouden of niet wordt verwerkt en niets wordt teruggestort. De keuze wordt aangemaakt aan de hand van de missende voorwaarden.
U kunt ervoor kiezen om het product opnieuw naar u te laten verzenden. De verzendkosten zullen wij dan opnieuw in rekening brengen.
Hoe lang heb ik de tijd om mijn bestelling te retourneren?
Nadat je de bestelling hebt gedaan heb je 14 dagen de tijd om je bestelling aan te melden voor retour. Nadat je een melding van herroeping hebt ingediend, heb je nog 14 dagen om je bestelling te retourneren. Hierbij raden wij wel aan om je bestelling zo snel mogelijk retour te sturen om het proces te versnellen.
Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
Zodra wij het retour gestuurde product hebben ontvangen en goedgekeurd dan zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van herroeping. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Ik heb een verkeerd product ontvangen wat nu?
Omdat wij je bestelling met liefde, handmatig inpakken kan het gebeuren dat je een ander product ontvangt dan je hebt besteld.
Mocht dit bij jou gebeurd zijn dan zullen wij er alles aan doen om dit op te lossen. Wij willen je vragen om een e-mail te sturen naar customerservice@beddingboutique.nl
Graag vragen wij je de volgende punten in de e-mail te vermelden:
- Je naam
- Je bestelnummer
- Het bestelde product
- Het ontvangen product
Je krijgt van ons instructies om het verkeerde geleverde product te gratis retourneren. Na ontvangst van het verkeerd geleverde product sturen wij graag het juiste product op.
Stuur het verkeerd geleverde product binnen 14 dagen retour. Gebeurt dit na het termijn van 14 dagen dan is dit te laat. Deze wordt dan ook niet geaccepteerd. Hiermee vervalt dan ook het recht op een nieuw product.
Let op! Meldingen van mankementen en verkeerde producten worden enkel behandeld als de klant zich meld binnen de 14 dagen nadat de klant het product heeft ontvangen. Verzoeken van buiten deze 14 dagen worden niet in behandeling genomen.
Is het product
- Uit de verpakking gehaald?
- gewassen?
- Niet meer in de originele staat?
- Op een andere manier waarde vermindering aan het product te zien
Dan accepteren wij het retour gestuurde product NIET en vervalt je recht tot een oplossing/vergoeding per direct.
Verzendbeleid
Hoe zit het met de levertijden op feestdagen?
Tijdens de feestdagen kan het zijn dat jouw pakketje vertraging heeft. Door de drukte bij de pakketdiensten kunnen we levering van de volgende dag in huis niet garanderen. Wij werken momenteel samen met DHL, DPD en PostNL om jouw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Onze excuses voor het ongemak.
Wat is de levertijd?
Pakketten die op werkdagen besteld zijn voor 12:00, worden binnen 2 werkdagen geleverd, met op sommige momenten uitzondering naar 3 dagen. Dit kan komen door drukte bij de pakketdiensten.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €7,95. AIs je bestelling boven de €100,- bedraagt dan is de verzending gratis.
Is er een track & trace code code aanwezig?
Je ontvangt altijd een track & trace bij je bestelling. Deze ontvang je per e-mail zodra het pakket is aangenomen bij de pakketdienst.
Wat doet de vervoerder als ik niet thuis ben bij aflevering van mijn pakkettje?
DHL/PostNL: Niemand thuis? Dan geven we je pakket af bij de buren of bij een DHL/PostNL-punt in de buurt. DHL/PostNL laat dan een kaartje achter met een ‘niet-thuis code’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen. Goed om te weten: DHL/PostNL bewaart je pakket één week bij een DHL/PostNL punt, daarna brengen ze het terug naar ons.
Wil je jouw bestelling retourneren?
Weet je het zeker?
Je hebt de mogelijkheid om de goederen binnen 14 dagen na levering te retourneren.
Het product dient ongebruikt, ongewassen, onbeschadigd, compleet en bij voorkeur in de originele verpakking teruggestuurd te worden. Vergeet niet je bestelnummer te vermelden bij het retourneren van de goederen.
De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening. Je bent zelf verantwoordelijk voor de wijze waarop de retourzending plaatsvindt. Je kan deze bij het postkantoor op de normale manier, aangetekend en/of verzekerd verzenden.
Wij gaan meteen aan de slag!
Retourneer jouw product
Het spijt ons zeer dat u uw Bedding Boutique-product wilt retourneren. Uiteraard is dit geen enkel probleem. We willen je vragen om onderstaande stappen te volgen om de producten van Bedding Boutique te retourneren aan ons. Dan doen wij ons best om alles goed te laten verlopen.
Nadat je het retourformulier hieronder hebt ingevuld en akkoord hebt gekregen via de e-mail volg je de stappen hieronder om je artikelen retour te melden:
Stap 1: Verpak de producten die je wilt retourneren in de originele staat en in een goed gesloten verpakking.
Stap 2: Print de retoursticker met het retouradres die je van ons ontvangt uit en plak deze op de verpakking.
Stap 3: Geef je retourzending af bij een pakketpunt. Zij sturen je pakket naar ons op. Opmerking: zorg ervoor u bewaart het verzendbewijs dat u van het postkantoor ontvangt!
Stap 4: Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk terug
dan 14 dagen na ontvangst van de opzegging. Wij mogen echter wachten met terugbetaling tot wij de factuur hebben ontvangen
producten, of totdat u heeft aangetoond dat u deze heeft verzonden. Als je met Klarna hebt betaald, verrekenen zij dit met je factuur.
Let op! Retourzendingen die op een afhaalpunt liggen halen wij niet op!
In het bericht aangeven:
- Omschrijving klacht
- Ordernummer of factuurnummer van de bestelling