Retourbeleid
Retourneren
Het kan voorkomen dat je een product wilt retourneren. Dit kan bij ons binnen 14 dagen nadat u de bestelling heeft ontvangen.
Let op: De retourkosten zijn wel voor eigen rekening, deze worden niet door ons vergoed. Je hebt 14 dagen om het retour te melden en vanaf het moment van melden 14 dagen om de bestelling te retourneren
Heb je tijdens een actie een gratis product van ons ontvangen en wil je de bestelling retour sturen, vergeet dan niet om de gehele bestelling retour te sturen, inclusief het gratis ontvangen product.
Indien het gratis product niet retour gezonden is, zullen alsnog deze kosten in rekening worden gebracht.
Kan ik mijn product ruilen?
Ruilen is helaas niet mogelijk. Het is wel mogelijk een nieuwe bestelling te plaatsen en de (verkeerde) bestelling te retourneren, mits de verpakking ongeopend is en het product zich in de originele staat bevind.
Hoe meld ik mijn retourzending aan?
Volg de onderstaande stappen via het contactformulier aan het einde van de pagina om de retourprocedure zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Wanneer kan ik mijn product wel of niet retourneren?
Na de retourmelding heeft u 14 dagen de tijd om uw product(en) te retourneren. Wij kunnen in de volgende gevallen het aankoopbedrag niet of niet volledig crediteren:
Bij artikelen die:
– Langer dan 14 dagen geleden ontvangen zijn.
– Uit de verpakking zijn gehaald.
– Gebruikt, gewassen, beschadigd of incompleet zijn.
– Waarvan verpakking ontbreekt.
- Niet in de originele staat is geretourneerd
Dekbedovertrekken en hoeslakens zijn zo transparant mogelijk verpakt om de consument in staat te stellen het dekbedovertrek en hoeslaken goed te kunnen beoordelen in de verpakking. Dekbedovertrekken en hoeslakens mogen dan ook niet uit de verpakking worden gehaald. De verpakking mag worden geopend zodat de consument aan de bovenzijde van de verpakking kan voelen hoe het materiaal van het beddengoed aanvoelt, het beddengoed kan hierbij gewoon in de verpakking blijven.
Ontvangen wij een item retour die niet aan de retourvoorwaarden voldoet, dan wordt de retourzendingen niet of niet volledig geaccepteerd. Dit houdt in dat de retourzendingen verwerkt wordt maar er 50% van het bedrag wordt ingehouden of niet wordt verwerkt en niets wordt teruggestort. De keuze wordt aangemaakt aan de hand van de missende voorwaarden.
U kunt ervoor kiezen om het product opnieuw naar u te laten verzenden. De verzendkosten zullen wij dan opnieuw in rekening brengen.
Hoe lang heb ik de tijd om mijn bestelling te retourneren?
Nadat je de bestelling hebt gedaan heb je 14 dagen de tijd om je bestelling aan te melden voor retour. Nadat je een melding van herroeping hebt ingediend, heb je nog 14 dagen om je bestelling te retourneren. Hierbij raden wij wel aan om je bestelling zo snel mogelijk retour te sturen om het proces te versnellen.
Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
Zodra wij het retour gestuurde product hebben ontvangen en goedgekeurd dan zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van herroeping. Je krijgt dan het aankoopbedrag terug.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Ik heb een verkeerd product ontvangen wat nu?
Omdat wij je bestelling met liefde, handmatig inpakken kan het gebeuren dat je een ander product ontvangt dan je hebt besteld.
Mocht dit bij jou gebeurd zijn dan zullen wij er alles aan doen om dit op te lossen. Wij willen je vragen om een e-mail te sturen naar customerservice@beddingboutique.nl
Graag vragen wij je de volgende punten in de e-mail te vermelden:
- Je naam
- Je bestelnummer
- Het bestelde product
- Het ontvangen product
Je krijgt van ons instructies om het verkeerde geleverde product te gratis retourneren. Na ontvangst van het verkeerd geleverde product sturen wij graag het juiste product op.
Stuur het verkeerd geleverde product binnen 14 dagen retour. Gebeurt dit na het termijn van 14 dagen dan is dit te laat. Deze wordt dan ook niet geaccepteerd. Hiermee vervalt dan ook het recht op een nieuw product.
Let op! Meldingen van mankementen en verkeerde producten worden enkel behandeld als de klant zich meld binnen de 14 dagen nadat de klant het product heeft ontvangen. Verzoeken van buiten deze 14 dagen worden niet in behandeling genomen.
Is het product
- Uit de verpakking gehaald?
- gewassen?
- Niet meer in de originele staat?
- Op een andere manier waarde vermindering aan het product te zien
Dan accepteren wij het retour gestuurde product NIET en vervalt je recht tot een oplossing/vergoeding per direct.
Shipping & Return Policy
What about delivery times on holidays?
During the holidays, your package may be delayed. Due to the busyness of the parcel services, we cannot guarantee next-day delivery. We are currently working with DHL, DPD and PostNL to deliver your order as quickly as possible. We apologize for the inconvenience.
What is the delivery time?
Packages ordered on working days are delivered within 24 hours, with some exceptions to 48 hours. This may be due to busyness at the parcel services.
What are the shipping costs?
The shipping costs are €7.95. If your order is over €75, the shipping is free.
Is there a track & trace code available?
You always receive a track & trace with your order. You will receive this by e-mail as soon as the package has been accepted by the parcel service.
What does the carrier do if I am not at home when my package is delivered?
PostNL: Nobody home? Then we will deliver your package to the neighbors or to a PostNL point nearby. PostNL will then leave a card with a 'not at home code'. With this code you can see on track & trace where you can pick up your package. Good to know: PostNL will store your package at a PostNL point for one week, after which they will return it to us.
Do you want to return your order?
Are you sure?
We are very sorry that you want to return your Bedding Boutique product.
Of course this is no problem at all. We would like to ask you to follow the steps below to return Bedding Boutique products
to us. Then we do our best to make sure everything runs smoothly.
Step 1: Pack the products you want to return in a well-closed package. This does not have to be the original box.
Step 2: Print out the return sticker you receive from us and stick it on the packaging.
Step 3: Hand in your return shipment at a parcel point. They will send your package to us for free. Note: Make sure you keep the proof of postage you receive from the post office!
Step 4: We will refund the entire purchase amount (including any shipping and payment costs) as soon as possible, but at the latest
than 14 days after receipt of the cancellation. However, we may wait with reimbursement until we have received the invoice
products, or until you have proven that you have sent them. If you paid with Klarna, they will deduct this from your invoice.
NB! We do not pick up returns that are at a collection point !
We will get started right away!
Return your product
Indicate in the message:
- Description of complaint
- Order number or invoice number of the order